Perustoimintaterapiatutkimus
Perustoimintaterapiatutkimus
Tutkimuksen tavoite on määritellä lapsen vahvuudet sekä toimintaa ja oppimista vaikeuttavat tekijät ja suunnitella tarvittavat tukitoimet, kuten mahdollinen toimintaterapiakuntoutus tai ohjaus lapsen arkiympäristöön.
Tutkimuksen toteutus
Tutkimus toteutetaan sekä vapaamuotoisten että ohjattujen leikki- ja tehtävätoimintojen kautta. Tutkimusten sisältö arvioidaan asiakkaan iän ja esitettyjen ongelmien mukaan normitettuja testejä käyttäen
Tutkimus vaatii 3-4 käyntiä vastaanotolla ja tarvittaessa havainnoidaan asiakasta omassa arkiympäristössään. Tutkimus sisältää suullisen ja kirjallisen palautteen.
SI-toimintaterapiatutkimus
SI-toimintaterapiatutkimus
Erikoistumiskoulutus antaa valmiudet lievien ja keskivaikeiden oppimisvaikeuksien sekä niiden taustalla mahdollisesti olevien aistimusten käsittelyn häiriöiden ja/tai motorisen ohjailun (praksian) ongelmien tunnistamiseen ja toimintaterapiakuntoutuksen suunnitteluun.
Tutkimus toteutetaan sekä vapaamuotoisten että ohjattujen leikki- ja tehtävätoimintojen kautta. Tutkimusten sisältö arvioidaan asiakkaan iän ja esitettyjen ongelmien mukaan normitettuja testejä käyttäen.
Tutkimus vaatii 3-4 käyntiä vastaanotolla ja tarvittaessa havainnoidaan asiakasta omassa arkiympäristössään. Tutkimus sisältää suullisen ja kirjallisen palautteen.